Zamieszczone przez yunior81
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
aronus, założyłem "18" stki. Jestem bardzo zadowolony i polecam te sprezyny tj. Lesjofors kazdemu kto chce mieć spokój z siedzącym tyłem i nie tylko. Jezeli ktos planuje pojezdzic Skoda kilka lat to polecam tez wymienić sprężyny z przodu, wtedy charakterystyka zawieszenia bedzie jednakowa. Od siebie moge tylko dodać, że wymiana sprezyn tylko z tyłu nie poprawia prowadzenia samochodu jak to niektórzy twierdzą.
Trochę się dziwie Kolegom którzy wkładaja w servisie na gwarancji Mady lub kupuja te sprezyny za własną kase.... ale w tym przypadku chyba chodzi o wiare w ASO bo innego wytłumaczenia tej sytuacji nie widzę.
Komentarz
-
-
Dodam i ja kilka słów od siebie. Byłem dzisiaj u Autoryzowanego Partnera Skody (tylko serwis bez sprzedaży). Panowie zrobili ścieżkę diagnostyczną, podnieśli i opuścili auto , wyjechali na plac i z duma oddają kluczyki- Wszystko jest w porządku proszę Pana. :shock: Ale jak to, a mierzyliście prześwit. Cisza. Ale na maszynach nic nie wyszło i jest OK. Ja na to że proszę wpisać na zleceniu wartość pomiaru. Po kilku chwilach przepychanki słownej poszedł gość no i jak mu powiedziałem co ma zmierzyć to wyszło 37,4cm. Ja się pytam , macie wagę itp. Nie mamy. Pytam co dalej, no może wyślemy zapytanie do SAP o wytyczne co dalej. No i czekam na telefon co dalej. Szkoda gadać , a najlepsze jest to że jak by nie ten wątek na forum to by człowieka bez masła załatwili. Bo oni nawet nie wiedzieli co i jak mierzyć. Do innego ASO nie pojadę bo mam dość daleko i za paliwo to bym sprężyny sam sobie kupił. Ale im nie popuszczę dla zasady , zobaczymy co będzie dalej . Auto ma 7000km w 7 miesięcy bez gazu.
Komentarz
-
-
Kolego dla zasady możesz powalczyć.
Moja skoda jak w opisie, po dwóch wymianach na gwarancji które nie przyniosły oczekiwanej poprawy. Zdecydowałem się na Lesjöfors, sam wymieniłem i na razie ok. Przbieg 7000 i jeszcze 13 miesięcy gwarancji, też tak myślałem żeby nie odpuszczać ale szkoda nerwów, czasu na przepychanki z niekompetentnymi serwisami.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Maicroft napisał/a:
Odkrecasz amortyzator,
A po co odkrecać amortyzator ? odkreca sie jedna srubę mocującą dolny wahacz i to wszystko....
Zamieszczone przez michal_suchyAuto ma 7000km w 7 miesięcy bez gazu.
Komentarz
-
-
Przy okazji wymiany kół na letnie w OII Tour LPG mojego taty zmieniliśmy sprężyny na Lesjöforsy z końcówką 18. Jest extra !! Zrobił na nich około 1000km więc się już ułożyły i tył jest na takiej wysokości jaka jest przewidziana.
Specyfikacja auta dla porównania ciężaru bagażnika: liftback + LPG + koło zapasowe.
Dla zastanawiających się nad wymianą a mających takie same auta - wymieniajcie na tez "18".
Teraz rozważamy wymianę przednich, bo czuć różnicę, że przód jest "słabszy" jakiś taki "gumowy".
Ja natomiast mam OII Tour + LPG + koło zapasowe + HAK
...i tu mój dylemat, czy "18" wystarczy czy dać "19"- jakieś sugestie???
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MutiSa hak też waży
Zamieszczone przez Mutijest on uwzględniany przy doborze sprężyn przez fabrykę
[ Dodano: Nie 28 Kwi, 13 00:08 ]
Zamieszczone przez Mutibrałbym 19.
Komentarz
-
-
Po długim czasie wkoncu jakaś zmiana - aso założyło mady . Jest 400mm z pełnym lpg i 3/4 Pb . Z tego wszystkiego zapomniałem się spytać czy geometria się nie zmieniła (sam już nie wiem ,ktoś coś wspominał) . Trzeba korektę geometrii ? Z madami mam wrażenie , że tył jest sztywniejszy ale przynajmniej jest wysoko i opada tylko tyle ile musi , wiadomo . Pewnie lepiej byłoby zainwestować w wszystkie nowe , lepsze sprężyny ale odpuszczam jak narazie (z czasem trochę sprężyny się dopasują ) . Szkoda tylko , że skoda zrobiła nas w bambuko i łaskawie da mady itd. . Eh zycie ...Profil O2 Tour'ek -> http://www.autocentrum.pl/awc/bezele...-octavia-2012/
Komentarz
-
-
Po dołożeniu sprężyn przez ASO autkiem jeździ się o niebo lepiej, jest w miarę sztywno i prześwit prawie 400mm. Walczyłem z ASO żeby sprawdzili mi kąty po dołożeniu sprężyn (w ramach gwarancji) ale ze stanowczą upartością odmówili - staropolskim zwyczajem pomyślałem głośno "walcie się". Po przejechaniu ok 1000km (sprężyny musiały się troszku ułożyć) zawitałem w warsztacie znajomego mechanika i co się okazało, tylne zawieszenie nie dość, że było przestawione względem przedniego to i kąty były rozjechane. Dodatkowo poprosiłem o sprawdzenie zbieżności przedniego zawieszenia które jak się okazało wymagało korekcji. Cala przyjemność kosztowała 100pln ale wrażenia z jazdy są naprawdę bezcenne. Autko śmiga jak po szynach i w końcu mogę się cieszyć komfortem podróżowania. Po dołożeniu\wymianie sprężyn zachęcam do pomiaru\regulacji tylnego zawieszenia.Janek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bezelexPo długim czasie wkoncu jakaś zmiana - aso założyło mady
- na pierwszym przeglądzie dokonali pomiaru - wynik - tył siedzi za nisko,
- oczekiwanie na decyzję SAP - ponad 3 tygodnie,
- okazało się, że niby trzeba dokonać pomiaru nacisku na osie (ciekawe po co ?),
- dziś dokonano pomiaru i jutro niby ma być telefon co SAP na wyniki pomiarów,
pożyjemy zobaczymy.
Komentarz
-
-
O mój Boże...
Przebrnąłem przez 69 stron!
Alleluja! Chwała Panu!
3 wieczory zabrało, ale wątek zaliczony
Jestem po gwarancji (za późno zauważyłem, że "siadłem"), mam kombi bez gazu, mam jakieś 37 centymetrów i raczej silną motywację do wymiany tylnych sprężyn.
Widzę, że wątek zakończył się na Lesjoforsach. Pozostaje podjąć decyzję czy 4285718 czy też 4285719. Skłaniam się ku 19, ale nie chciałbym przedobrzyć z twardością/sztywnością tyłu. Co myślicie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marek358Co myślicie?
Dlaczego ? Musisz zdawac sobie sprawe ze seryjne sprezyny sa bardzo miekkie i co byś innego nie założył tj. np. markowe czy "zwykłe" za 50 zł., będą one dużo bardziej twarde od serii. Ja przerobiłem na własnej skorze temat zwykłych sprezyn, z pakietu na bezdroza i teraz jezdze własnie na "18". Jestem zadowolony choc czuc wyraźną sporą różnicę w porównaniu do serii z przodu - a ta jest najbardziej "miekka" w porównaniu do "19' i "20".
Uważam, że 18 spokojnie da rade nawet w kombi. O potencjale 18 świadczy to, że przy instalacji LPG u mnie tył stoi wyżej niż bez instalacji w dniu odbioru auta z salonu a troche już tysiecy na tych sprezynach zrobiłem i to z różnym obciażeniem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Zamieszczone przez Marek358Co myślicie?
Zazwyczaj jeżdżę sam, ale czasem biorę całą rodzinę, cztery walizki w bagażnik i boksa na dach. I zastanawiam się czy 18stki dobrze to zniosą...
Czy ktoś z was trafił na ofertę na 4285719 poniżej 180 zł za sztukę?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bishopZamieszczone przez Marek358O mój Boże...
Przebrnąłem przez 69 stron!
Alleluja! Chwała Panu!
Nie wiadomo , jakie ładunki wozisz, jak +500kg to 19, jak częsciej <400kg -18
Bo sam ładunek, to ładunek wakacyjny, czyli 4 walizki plus trochę mniejszego badziewia w bagażniku - ok. 100 kg, ale do tego box i jego zawartość - pewnie nie więcej niż 60 kg. Dwie dorosłe osoby z tyłu to kolejne 100-200 kg na tylnej osi (zależnie kto wsiądzie). Więcej nie będzie. Pytanie o ile się ugną 18tki przy takim obciążeniu, czy wrócą do pierwotnych wymiarów po rozładowaniu samochodu i czy będzie "jee-but!" na wybojach...
Trochę to kosztuje, więc nie chciałbym po wakacjach znowu wymieniać sprężyn...
Komentarz
-
Komentarz